Reclame e-mails

Categories Overig
reclame e-mail

Reclame e-mails, ik wordt er gek van! Elke site waar je je een keer hebt aangemeld of ingeschreven met je e-mailadres spamt erop los. Kopen kopen kopen is het idee. Ik heb daar geen zin meer in en ben mijn e-mail aan het opschonen. 

Uitschrijven van reclame e-mails

Elke keer als ik een mail krijg met reclame, druk ik onderaan op de link voor uitschrijven. Dit is tegenwoordig verplicht bij alle reclame e-mails die verzonden worden. Soms wordt het je moeilijk gemaakt het linkje te vinden, maar hij bestaat! Het is waarschijnlijk niet te doen om je hele mailbox door te spitten om je uit te schrijven voor alle reclame e-mails, maar het helpt om elke keer als je een mailtje krijgt meteen naar beneden te scrollen en je uit te schrijven. Zo wordt het een gestaag proces van steeds minder spam ontvangen.

Dit heeft twee voordelen. Het eerste voordeel is duidelijk, je ontvangt minder reclame. Dit zorgt ervoor dat je minder snel in de verleiding raakt om iets te kopen dat je niet nodig hebt. Want uiteindelijk zijn deze mails gericht op maar één zaak: jou zo snel mogelijk weer in de winkel krijgen. Zonder de aantrekkelijke mails met fantastische aanbiedingen, wordt je minder gauw verleid een aankoop te doen die je niet nodig hebt.

Het tweede voordeel zie ik meer persoonlijk. Op een gegeven moment kreeg ik zoveel troep in mijn inbox binnen, dat ik elke ochtend een paar minuten bezig was om hier doorheen te scrollen, om te zien welke mails wel belangrijk waren. Daarna kwamen er gedurende de dag nog meer mails binnen. Dit geeft een notificatie op m’n telefoon, je raakt afgeleid, kijk naar je mail, en besluit dat het geen toegevoegde waarde heeft. Dit alles kost je tijd, focus en daarmee productiviteit. Mijn tip is dus: uitschrijven van al die e-mails! Behalve natuurlijk van de Ontsladebaas mail. Als je je daar nog niet voor hebt ingeschreven, kan je dat aan de rechterkant van de website doen. Dan mis je nooit meer een bericht!

Schrijven jullie je nog in voor nieuwsbrieven en reclames? 

1 thought on “Reclame e-mails

  1. De meeste heb ik me voor uitgeschreven, en de grote meerderheid van andere niet urgente mails deel ik via Gmail in de reclame en social categorieen. Hiervoor staan de telefoon notificaties uit.

    Dat is heel fijn, want als m’n mobiel nu trilt wegens een mailtje is het bijna altijd een belangrijk mailtje wat ik graag op dat moment zou willen zien.

Reageren op dit bericht